...
Головна / Будівництво і ремонт своїми руками / Як зробити залізний гараж своїми руками – покрокова інструкція

Як зробити залізний гараж своїми руками – покрокова інструкція

Як зробити залізний гараж своїми руками – покрокова інструкція

Для багатьох автовласників актуальною залишається проблема збереження машини. Якщо немає особистого критого приміщення, тоді авто залишають прямо біля будинку на вулиці або відганяють на платну стоянку. Другий варіант хоч трішки й кращий: гарантується збереження від крадіжок і викрадення машини, але від погодних примх таким чином не вберегтися. Навіть якщо є місце для спорудження власного гаража, багатьох лякає складність роботи і висока вартість при зведенні будівлі з цегли або блоків.

У продажі є металеві контейнери, обладнані під зберігання автомобіля. Багатьом це не по кишені, але є вихід: зібрати залізний гараж своїми руками. Нічого складного в цьому немає – вивчення покрокової інструкції допоможе розібратися у всіх нюансах. Матеріал вільно продається, інструменти звичайні.

Параметри, за якими вибирають метал

Будиночки для автомобілів будують з будь-яких матеріалів: цегли, блоків, дерева. Їх зведення досить складне і забирає багато сил, потрібні хоча б мінімальні знання і навички. За часом процес тривалий, тому що не обійтися без фундаменту, необхідно створити надійну покрівлю. В цьому відношенні споруда для машини із заліза виграє: створення відбувається просто і значно швидше. До того ж захист від крадіїв кращий – без спеціальних інструментів їм не обійтися.

І ще один важливий плюс: пересувний гараж без фундаменту не входить до переліку капітальних будівель, тому на нього не потрібні дозвільні документи. Але якщо питання з ними вирішене, то можна зробити і більш солідну споруду з бетонною основою. Вся конструкція тримається на металевому каркасі з прямокутних труб. Для обшивки використовують профнастили, які надійні і довговічні, виглядають красиво. Споруда розбірна, якщо потрібно, вона легко демонтується і знову збирається.

Щоб зведення вийшло дешево, купуютсь тонке листове залізо, але потрібно провести роботи по захисту від корозії. Зате можна обійтися без каркаса: при достатній товщині металу (2-3 мм) гараж збирають методом зварювання. Вийде вже дорожче профнастилу. Такі конструкції дуже міцні, але при необхідності перенести в інше місце доведеться наймати кран і вантажівку. Який би спосіб не був обраний, потрібна точність розрахунків і виконання. Якщо допустити помилку, то виправити її потім досить важко.

Важливі нюанси залізного гаража

Одне із зауважень противників металевого гаража – твердження про те, що він холодний взимку і розжарюється влітку. Все вірно, якщо зсередини не утеплити. Великих витрат не потрібно, зате вигода очевидна – завжди прийнятна температура, стіни не промерзають і не розпалюються.

Ще одне питання – купувати заводський гаражний комплект з усіма деталями для складання або збирати тривалий час самому? Перший варіант хороший тим, що, якщо попадеться якісний виріб, то з одним-двома помічниками робота виконується за кілька днів за допомогою слюсарних інструментів. Набір супроводжується докладною інструкцією, можна зробити замовлення за власним проектом.

Ось тільки ціна дорівнює вартості вживаного вітчизняного автомобіля. У багатьох із-за цього бажання відпадає. Вони зразу ж задумуються про пошук гаражів б / у. Оголошень щодо продажу предостатньо, ціни прийнятні, але слід знати про підводні камені подібної угоди. Досить часто потрібно демонтувати конструкцію. Іноді це непросто: болти і гайки заіржавіли, відкрутити неможливо, доводиться різати. Із збіркою не легше: деталі згодом деформувалися, отвори не збігаються.

Виготовити новий металевий гараж власноруч – найбільш прийнятний варіант, коли вибрати хороші будматеріали. Якщо дозволяють кошти, купують заводський комплект хорошої якості з точною підгонкою розмірів. Коли з фінансами не дуже, купують те, що можна назвати напівфабрикатом, і вже самі розмічають, відрізають, свердлять. Тут великий простір для економії: щось можна знайти в господарстві, на пунктах скупки металобрухту за низькою ціною.

Підготовка до зведення – чи потрібен фундамент?

Початок будь-якого будівництва – це проект. Необов’язково мати безліч листів з ретельним опрацюванням кожного вузла. Досить простого виконаного від руки ескізу із зазначенням розмірів. Вирішальний вплив на габарити має призначення гаража: він буде служити виключно для стоянки автомобіля або плануються ремонти. Обмірковують необхідність оглядової ями, стелажів для зберігання запчастин, інструментів і тому подібного. Роблять розрахунок і складають список необхідних матеріалів.

Як зробити залізний гараж

Виходячи з усіх умов, визначаються з розмірами. Якщо це тісний вузький бокс, щоб загнати машину і вийти з-за керма, досить 3 × 4 метри. Багато водіїв вважають за краще, щоб гараж був одночасно майстернею – в цьому випадку потрібен простір, оптимальні розміри 4 × 6 метрів. Це для середнього автомобіля, при великих габаритах вносять поправки. Не слід забувати про можливу перспективу придбання більшого авто і відразу передбачити це.

Як зробити залізний гараж

Далі креслення переносять на місцевість. Беруть кілочки по 40 см завдовжки, 10-метрову рулетку і моток капронового шнура. Споруда може бути пов’язаною з іншою будівлею або стояти окремо. У будь-якому випадку вибирають ділянку на підвищенні, яке не підтоплюється талими і дощовими водами, має зручний виїзд. Після розчищають майданчик і роблять розбивку. Спочатку відзначають один кут, потім інші, натягують мотузку.

Основа під гараж

Тепер постає питання про необхідність основи під залізний гараж. Можливих варіантів тут три:

  • побудувати полегшений стрічковий фундамент;
  • укласти бетонну плиту;
  • зробити основу з металевих труб.

Більшість віддає перевагу першому способу: потрібно вирити котлован глибиною 20 см, на таку ж висоту підняти цоколь. Навантаження не дуже велике, проста конструкція з бутового каменю і цементно-піщаного розчину її витримає. Коли зведуть гараж, буде можливість зробити всередині оглядову яму або навіть льох, а вже зверху підлогу. З іншими варіантами це нереально.

Інший досить часто вживаний спосіб – плита. Її заливають самостійно або використовують готову. Вона служить основою для гаражної споруди, одночасно виконуючи функції чорнової підлоги. Поверхневий шар необов’язковий, автомобіль може стояти і на цьому. Незалежно від типу бетонного фундаменту, його ретельно вирівнюють в горизонтальній площині, що полегшує складання металевої конструкції. Заливка проводиться за один раз, домагаючись монолітності.

Дуже важливо своєчасно встановити і замурувати закладні деталі. Використовують арматуру діаметром 16 мм, яку випускають вище фундаменту на 15-20 см, або застосовують анкери з різьбленням у верхній частині. Потім до них кріпиться нижня вузол каркаса. Мінімальна кількість: чотири по кутах, при необхідності – додаткові уздовж стін. Потрібно дуже точно вивірити розташування, щоб не виникли проблеми з перекосами гаража.

Ще один варіант не передбачає створення фундаменту. Конструкція встановлюється на широких полозах з труби діаметром 100 мм і більше. По обидва боки виконують загини, приварюючи під кутом короткий відрізок. Таке виконання дозволяє пересувати спорудження на невеликі відстані. Гараж розміщують на будь-якому рівному майданчику, підсипаного щебенем. Усередині роблять товсту дерев’яну підлогу, яка витримає вагу автомобіля. Обладнують в’їзд, тому що поріг виходить досить високим.

Будівництво гаража – два варіанти

Можливі способи – монтаж обшивки по каркасу або без нього. У першому випадку використовують П-подібний профіль, скріплений саморізами, або прямокутні труби, що забезпечує більшу міцність і надійність. Фіксація на болтах або зварюванням – тоді конструкція буде нерозбірною. Збирають на фундаменті: спочатку роблять обв’язку, а потім до неї приєднують стіни. Товстий метал приварюють до арматури, що виступає або встановлюють на анкерах через різьбу. Профіль скріплюється саморізами.

Покрокова інструкція розповість про порядок виконання робіт своїми руками:

  1. За розмірами нарізають деталі, викладають на рівному майданчику боковини і з’єднують елементи. Стійки для профлистів розташовують з інтервалом 50 см. Порівнюють діагоналі кутів, щоб переконатися, що каркас має правильну форму.
  2. Перший вузол є зразком для другого. Його збирають, виклавши заготовки поверх вже зібраного вироба, трохи скоротивши по висоті, якщо покрівля буде плоскою.
  3. Задню стінку майструють в залежності від форми даху. Якщо він односхилий – то прямокутником, для двосхилого приєднують фронтон.
  4. Для неї встановлюють крокви в кількості, що дорівнює числу вертикальних стійок. Мають форму трикутника, додатково посиленого схилами.
  5. У передній частині розташовані ворота. Для виготовлення використовується металевий куточок. Встановлюють на посилений каркас з привареними петлями.
  6. До повністю зібраної обшивки саморізами приєднують листи профнастилу. З цього ж матеріалу роблять покрівлю зі звісами до 20 см.

Металевому гаражу необхідне утеплення, інакше постійно буде збиратися конденсат. Найдешевші і прості в монтажі пінополістирольні плити. Другий популярний утеплювач – мінеральна вата. Для кріплення всередині приміщення між стійками і кроквами встановлюють дерев’яні бруски. Пінопласт можна обштукатурити і пофарбувати, а мінвату закрити вологостійким гіпсокартоном.

Якщо в якості обшивки використовує досить товстий залізний лист, в каркасі немає необхідності. Нарізають болгаркою заготовки потрібного розміру, скріплюють зварюванням з арматурою фундаменту і між собою. Спочатку застосовують точкове з’єднання, а шви остаточно проварюють після перевірки геометричних параметрів.

Матеріал не покритий захисним шаром на відміну від профнастилу. Тому потрібно спочатку добре очистити від слідів іржі. Використовують дротяну щітку або насадку на болгарку. Наносять шар антикорозійної грунтовки, а коли вона висохне, покривають емаллю або фарбою для металу.



Залишити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*