Приступаючи до зведення гаража, більшість людей задаються питанням: як це зробити з мінімальними витратами коштів і часу? Якщо вас це питання теж цікавить, пропонуємо ознайомитися з представленою статтею, в якій ми детально розглянемо процес зведення недорого гаража в короткі терміни.
Зміст статті (Содержание)
Як здешевити зведення гаража – каркасна технологія або легкий бетон
Гараж з традиційних матеріалів, наприклад, з цегли буде коштувати дорого, та й процес його будівництва нешвидкий. Тому, щоб вирішити поставлене завдання, слід вдатися до сучасних технологій та скористатися дешевими будівельними матеріалами. Що стосується бюджетних технологій, безперечним лідером є каркасне будівництво. Принцип його заснований грунтується на зведенні каркаса з бруса, який обшивається листовим матеріалом.
Побудувати такий гараж можна дуже швидко, при цьому він вийде досить міцним і здатним надійно захистити автомобіль від різних негативних впливів навколишнього середовища. А якщо його утеплити і забезпечити обігрів, то в такому гаражі ви зможете комфортно займатися обслуговуванням авто навіть в зимовий час. Єдиний мінус каркасного гаража полягає в тому, що його основа дерев’яна, тому довговічність будови дещо обмежена, особливо якщо за ним не доглядати.
Якщо ви не хочете будувати каркасний гараж, можна піти іншим шляхом – використовувати дешеві матеріали для стін, такі як:
- блоки з легкого бетону (газобетону, пінобетону або полістиролбетону);
- шлакоблоки;
- керамзитобетонні блоки і т.д.
Технологія будівництва з цих блоків практично така ж, як і будівництво з цегли. Але за рахунок того, що один блок за розміром дорівнює кільком цеглин, швидкість кладки в кілька разів збільшується. Коштують такі блоки в порівнянні з тією ж цеглою недорого, так як вони пустотілі, до того ж виготовляються з дешевих матеріалів.
Врахуйте, що гараж з пористих бетонних блоків вимагає зовнішньої обробки, так як цей матеріал добре вбирає вологу. Якщо стіни не обробити, термін служби будови сильно скоротиться.
Як приклад розглянемо, як дешево побудувати каркасний гараж, так як його технологія кардинально відрізняється від зведення цегляної або блокової конструкції.
Створюємо проект – нюанси повинні бути на папері
Перш ніж почати – підготуємо проект. В першу чергу нам треба визначитися з розмірами майбутньої будови. Наша задача полягає в тому, щоб побудувати бюджетний гараж. Оптимальний розмір 4х6 м. Їх буде цілком достатньо практично для будь-якого автомобіля. Звичайно, при необхідності ви можете підкоригувати розміри “під себе”.
Потім складаємо креслення каркаса. Його основою служать стійки, які встановимо по кутах, а також уздовж стін з кроком 60 см. Знизу і зверху стійки зв’яжемо обв’язкою. Для додання конструкції жорсткості стійки зміцнимо розпірками і перемичками. Щоб здешевити будівництво, дах зробимо односкатним. Для цього одна стіна повинна бути вище протилежної. Найкраще зробити високою стіну з боку в’їзду, щоб вода з даху стікала за гараж. Намалювати каркас можна навіть від руки, головне – не забуваємо вказати розміри всіх деталей в міліметрах.
Ще один момент, з яким нам необхідно визначитися на етапі проектування, це фундамент. Якщо грунт нестійкий, наприклад, болотистий, фундамент робимо плитним. Практично у всіх інших випадках оптимальним рішенням є стрічковий фундамент, що пов’язано з мінімальною вагою будови.
Підготовка основи – робимо гараж стійким
Незалежно від того, яким буде фундамент, спочатку готуємо майданчик: наносимо розмітку і знімаємо верхній рослинний шар грунту. Якщо фундамент буде стрічковим, по периметру прокопує траншеї глибиною близько півметра. Якщо фундамент буде складатися з плит – поглиблюємо весь майданчик приблизно на 40 см. Дно майданчика засипаємо піском на 20 см і ретельно утрамбовуємо.
Врахуйте, що на облаштування фундаменту, якщо його заливати самостійно, піде приблизно місяць, так як бетон набирає міцність протягом 28 діб. Щоб прискорити процес, можна використовувати готові фундаментні плити або блоки. Але в цьому випадку збільшаться фінансові витрати. Тому ви повинні вирішити самі: що для вас важливіше – вартість або швидкість будівництва.
Щоб зробити фундамент повністю самостійно, встановлюємо опалубку з дощок, вологостійкої фанери або OSB. Важливим елементом фундаменту є армуючий каркас. Для стрічкового фундаменту робимо каркас з арматури у вигляді прямокутного паралелепіпеда. Діаметр арматури повинен складати 0,8 мм. Для плитного фундаменту каркас виконуємо з сітки з осередком 200х200 мм і діаметром арматури 0,8 мм. Сітку укладаємо в два шари на відстані близько 150 мм.
Опалубку заливаємо бетоном марки М200, утрамбовуємо і вирівнюємо. Через 28 діб після заливки поверх фундаменту (між стінами і підставою) настилаємо пару шарів руберойду або іншого бітумного гідроізоляційного матеріалу.
Якщо ви вирішили зробити стрічковий фундамент з готових блоків, їх просто укладаємо в підготовлені траншеї і скріплюємо між собою цементним розчином. Так само вкладаємо і основу з готових плит. Єдине, для виконання цієї роботи буде потрібна підйомна техніка.
Зведення коробки – збираємо “скелет”
Тепер, коли основа готова, потрібно зробити каркас. Роботу починаємо з укладання нижньої обв’язки по периметру фундаменту. Для цього використовуємо брус перерізом 100х100 мм, закріплюємо його на бетоні за допомогою анкерів. Між собою з’єднуємо брус в кутах “в півдерева” і скріплюємо саморізами і куточками.
Далі встановлюємо стійки 100х100 мм по кутах будови і вирівнюємо по вертикалі. Для кріплення стійок до нижньої обв’язки використовуємо шурупи і сталеві куточки. Додатково зміцнюємо стійки підкосами, які можна зробити з дощок товщиною 20-30 мм. Відразу ж усі кутові стійки пов’язуємо зверху обв’язкою з бруса 100х50 мм. Після цього встановлюємо стійки уздовж стін з кроком 600 мм. Стінові стійки можна зробити з дощок товщиною не менше 30 мм і шириною 100 мм. Фіксуємо і зміцнюємо їх так само, як і кутові стійки.
Потім з боку в’їзду встановлюємо стійки 100х100 мм, до яких будуть кріпитися ворота, і з’єднуємо їх між собою балкою такого ж перетину. В результаті сформується отвір. Щоб зміцнити його, можна встановити по периметру металеву раму з куточка або швелера.
Перш ніж приступити до складання каркаса, всі дошки і брус обробіть вогне- біозахисним розчином, який збільшить довговічність конструкції.
Далі виконуємо каркас покрівлі. Для цього вкладаємо на мауерлат (верхню обв’язку каркаса) крокви з дощок 30х100 мм. Так як односхила покрівля буде піддаватися великому сніговому навантаженню, крок між крокв робимо не більше 40 мм. Щоб надійніше закріпити крокви, в мауерлат робимо пропили по товщині крокв. До торців крокв по периметру прибиваємо дошку шириною 100 мм.
Робимо обшивку
Тепер, коли каркас готовий, відразу ж можна обшити стіни. Щоб будова вийшла теплою, простір каркаса заповнюємо мінеральною ватою в плитах. Цей утеплювач дешевше багатьох інших теплоізоляційних матеріалів, але в той же час довговічний, пожежобезпечний і, головне, має низьку теплопровідність.
З боку приміщення стіни обтягуємо пароізоляційною плівкою. Щоб пароізоляція вийшла герметичній, стики полотен плівки робимо з наскоком і проклеюємо двосторонньою клейкою стрічкою. Із зовнішнього боку стіни точно так же обтягуємо вітро- влагозащитной мембраною і якісно герметизируем стики.
Щоб між обшивкою і плівками залишався вентиляційний зазор, до стійок кріпимо решетування з дерев’яних рейок товщиною не менше 20 мм. Для кріплення рейок використовуємо звичайні шурупи. Щоб заощадити, зовнішні стіни не будемо попередньо обшивати OSB плитами, а відразу встановимо сайдинг. Єдине, бажано використовувати міцний металевий сайдинг.
Для кріплення сайдинга по периметру стін знизу шурупами кріпимо стартову планку, а також на всі кути встановлюємо кутові профілі. Потім панелі сайдинга просто заправляємо в кутові профілі і кріпимо до обрешітки шурупами. З внутрішньої сторони гараж можна обшити будь-яким листовим матеріалом, таким як фанера або OSB. Закріпити обшивку на решетуванні можна цвяхами або шурупами.
При монтажі OSB плит або фанери не забудьте забезпечити деформаційні шви товщиною близько 5 мм. Ці шви слід заповнити герметиком.
Вкладаємо покрівлю – робимо приміщення сухим і теплим
Тепер приступаємо до монтажу даху. Так як крокви вже є, залишилося укласти покрівельний пиріг. Починаємо роботу з кріплення пароізоляції і решетуванні з внутрішньої сторони гаража. Рейки решетування маємо обов’язково поперек крокв. Із зовнішнього боку між крокв укладаємо утеплювач.
Потім на крокви настилаємо супердиффузну гідроізоляційну мембрану. Як і на стінах, на даху мембрана додатково фіксується рейками, які служать контробрешітка. Поверх контробрешетування укладаємо перпендикулярно кроквах дошки товщиною 25-30 мм з кроком близько 30 см.
Тепер потрібно укласти покрівельне покриття. Відмінним рішенням для нашої будівлі є профнастил – це недорогий і довговічний матеріал. Листи профнастилу укладаємо з поздовжнім і поперечним нахлестом і кріпимо до обрешітки шурупами. Кріплення маємо через хвилю в шаховому порядку. Можна використовувати і інший варіант покрівельного покриття, наприклад, шифер, який теж коштує недорого. Принцип його монтажу нагадує укладку профнастилу, тільки замість шурупів використовуємо шиферні цвяхи.
На цьому гараж практично готовий, тепер залишилося встановити ворота. Щоб заощадити, можна підшукати по оголошенню відповідні б / у металеві ворота. Якщо фундамент гаража не з плити, на завершення роботи робимо підлогу. Для цих цілей можна укласти тротуарну плитку або залити бетонну стяжку.
На цьому робота завершена. Якщо всі дії будуть виконані правильно, в результаті гараж вийде не тільки міцним і довговічним, але і теплим. При цьому вартість його вийде в кілька разів нижче традиційного гаража з цегли.