Головна / Будівлі на ділянці / Гараж своїми руками з металопрофілю – покрокова інструкція та креслення

Гараж своїми руками з металопрофілю – покрокова інструкція та креслення

Гараж своїми руками з металопрофілюТой факт, що ставити особисте авто в індивідуальному гаражі з будь-якої точки зору краще, ніж на вулиці (на загальній стоянці, під вікнами квартири або ще десь), заперечувати безглуздо. Крім того, що гараж – це невелика майстерня (плюс погріб, місце для складування непотрібних речей і так далі – кожен використовує його по-своєму), він ще й значно подовжує термін служби автомобіля.

Доцільність зведення будівлі з профнастилу своїми руками багато піддають сумніву, але навіть самий затятий скептик не стане заперечувати, що таке будівництво – один з найменш витратних варіантів. Що врахувати, як все спланувати і правильно побудувати простий гараж з металопрофілю – на ці та інші питання можна знайти відповіді в цій статті.

Давати якісь однозначні рекомендації за всіма етапами будівництва було б не зовсім правильно. Багато залежить від місця, де буде розташований гараж (розміри майданчика, віддаленість від житлового будинку), бажання підвести ел/живлення, холодну воду, фінансових можливостей господаря, наявності досвіду в будівництві і багатьох інших факторів. Набагато корисніше зробити огляд різних варіантів зведення боксу для своєї машини, а що саме вибрати, читач вирішить самостійно.

Схема гаража

Почати варто саме з цього. Гараж – це загальна назва критого місця для стоянки авто, а що конкретно потрібно саме нам?

Габарити

Якщо бокс розраховується під 1 легкову машину, то оптимальними вважаються параметри 3 х 5 (м). Цього достатньо, щоб додатково встановити робочий стіл, змонтувати полиці, шафки тощо. Тобто облаштувати власний міні-автосервіс (домашню майстерню).

простий гараж з металопрофілю

Відповідно, бокс на 2 одиниці техніки повинен бути ширше – близько 4,5 м. Слід орієнтуватися і на марки машин. Адже після постановки в бокс вони не повинні стояти впритул так, щоб було неможливо відкрити дверцята, не зачепивши «сусіда».

Оптимальною висотою вважається 2,2 – 2,5 м. Наприклад, багато автовласників є шанувальниками рибної ловлі. Тому перекриття під покрівлею буде зручним місцем для складування різних риболовних снастей, гумового човна та іншої, в тому числі, господарської дрібниці.
Читайте:   Пластиковий льох для дачі: види, призначення, переваги
Гараж своїми руками

Конфігурація боксу

Найбільш популярна форма гаража – паралелепіпед. Таку конструкцію зводити набагато простіше, ніж «черепашку».

Дах гаража

Варіантів всього 2 – одно- (плоский) або двосхилий. В принципі, при складанні гаража з металопрофілю різниця невелика, так як в останньому випадку не доведеться споруджувати потужну систему крокв, як це робиться при будівництві житлових будинків. Те, що витрата матеріалів буде великим – мінус, але збільшення корисного простору – плюс.

Гараж своїми руками

Ворота

Які вони будуть – поворотні, розсувні, кількість стулок, чи в одній з них двері? З усіма цими нюансами слід визначитися заздалегідь.

Погріб, оглядова яма

Як правило, ці додаткові «об’єкти» зустрічаються практично в кожному боксі. І якщо яма ще під питанням, то сховище продуктових запасів – неодмінний атрибут практично будь-якого гаража. Тому при визначенні його розмірів потрібно враховувати зручність розташування льоху та користування ним.

Гараж своїми руками

Каркас гаража

З чого його споруджувати? В принципі, профлистами можна обшити що завгодно. Наприклад, брус.

Працювати з деревиною нескладно, але її недолік відомий – потреба у систематичній обробці матеріалу препаратами від гниття (вогнебіозахист). Тому найчастіше для таких споруд легкого типу вибирається метал. Щоб зменшити вагу конструкції, заготовки краще брати профільовані. Труби бувають різними – для каркаса гаража доцільніше купувати вироби з прямокутним перетином.

Гараж своїми руками

Такі заготовки набагато простіше з’єднувати, так і потім, в процесі експлуатації, якщо доведеться свердлити опору (наприклад, для закріплення полиць, гачків тощо), це буде зробити набагато зручніше, ніж робити отвори в зразках круглої форми.

Металопрофіль

Асортимент даної продукції досить великий.

Різновид

Для гаража доцільніше купувати «оцинковку». По-перше, листи з полімерним покриттям коштують дорожче. По-друге, процес їх розкрою (а цим неодмінно доведеться займатися) набагато складніше. У приватному секторі основний ел/інструмент при роботі з залізом – «болгарка». Термічний вплив в області різання призводить до оплавлення полімеру, бризки металу – до його прожогу. Тому така робота вимагає досвіду. Та й чи є сенс витрачатися на більш дорогий матеріал, якщо цинкове покриття виглядає добре, а при необхідності гараж нескладно пофарбувати у будь який колір?

Читайте:   Автоматические гаражные ворота - какой тип выбрать?

Гараж своїми руками

Параметри профілю

Для гаража досить металопрофілю категорії «С» або «СР», причому як для стін, так і для даху. Товщина – 0,5; висота хвилі – не менше 20 (мм). Купувати більш дешеву продукцію з маркуванням «8» або «10» не має сенсу. Такі листи не забезпечать належної міцності конструкції. Постійна вібрація тонкого прокату призведе до утворення щілин, деформації металу в місцях його фіксації кріпленням. Наслідки зайвої економії – частий ремонт обшивки.

На замітку!

При розрахунку необхідної кількості листів потрібно врахувати 2 моменти:

  • Вони укладаються з невеликим (близько 15 см) «перехлестом».
  • При розкрої не завжди вдається забезпечити точність різу по лінії.

Рекомендація – визначаючи обсяг закупівлі металопрокату, потрібно зробити поправку на деякий запас (приблизно 10%).

Гараж своїми руками

Технологія будівництва гаража

Фундамент

Невелика вага конструкції полегшує його зведення. Методика облаштування (розмітка, виїмка грунту, приготування розчину і так далі) докладно описана на нашому сайті, достатньо пошукати по слову «фундамент».

Технологія будівництва гаража

Стрічковий

Найчастіше можна зустріти рекомендації саме за такою основою, з застереженням – мілкозаглубленний фундамент. Але чи є сенс цим займатися? Риття траншеї, збірка і установка армуючого каркаса (а його ще треба вміти в’язати), робота з розчином, його завантаження та ущільнення, гідроізоляція – все це підвищує витрати і збільшує час на зведення. Причому значно, так як повне затвердіння штучного каменю по всій глибині займе не менше 3-х тижнів.

Варіанти фундаменту

№1 – викопавши невелику траншею по периметру, укласти з/б балки. Така основа забезпечить необхідну міцність. Час на його зведення і витрати – мінімальні. Але є проблема – як до залізобетону кріпити металеві профільні стійки?

№2 – те ж, тільки замість балок використовувати брус. Гідроізоляцію зробити нескладно. На дно траншеї, після засипки невеликої «подушки», що укладається, наприклад, плівка п/е (товста). Про довговічність такого фундаменту сперечатися можна довго (ж/д шпали – свідчення надійності), але те, що монтаж каркаса значно спроститься – безсумнівно.

Технологія будівництва гаража

Пальовий фундамент

Для гаража – відмінний варіант. Вкрутити в грунт гвинтові палі (досить перерізом 108) можна і поодинці. Залишиться лише наварити оголовки і змонтувати опорну раму з швелера або профільних рейок відповідних габаритів.

Читайте:   Красота и комфорт с гаражными воротами Ryterna

Стовпчастий

Можна використовувати труби – металеві або азбестоцементні. Єдине, що доведеться зробити – встановити всередині кожної 3 – 4 прутка (для додання жорсткості) і залити в порожнини бетонний розчин з наповнювачем дрібних фракцій (щебінь, галька). Для фіксації на такому фундаменті опорної рами арматурні прути повинні виступати над зрізом труби.

Каркас гаража

Після установки вертикальних стійок вони скріплюються горизонтальними рейками (знову-таки, профільними) – зверху, знизу і по центру. Ще на етапі проектування потрібно врахувати всі нюанси облаштування гаража – розташування підвісних конструкцій (полиці, шафки). У відповідності зі схемою встановлюються додаткові поперечки, на яких вся «начинка» і буде кріпитися.

Каркас гаража

Якщо передбачений двосхилий дах, то необхідно зібрати ферми (трикутної форми). Дві крайні + проміжні (для підвищення міцності покрівлі). Кількість останніх визначається в залежності від довжини гаража. Дана конструкція, як правило, монтується на землі, а потім піднімається і кріпиться на каркасі боксу.

Кріплення листів

Нічого складного в цьому немає. Єдина умова – кріплення повинно входити в профільні опори перпендикулярно їх площині. В залежності від виду аркушів вибираються саморізи. Для виробів з полімерним покриттям – зі спеціальними шайбами. Особливості фіксації показані на малюнках.

Кріплення листів

Утеплення

Мінвата – варіант не найкращий. Доведеться монтувати риштування, якісну паро – і гідроізоляцію, причому з обох сторін, так як такі плити поступово накопичують вологу. А профлисти – це метал, і за визначенням утворення конденсату на них не уникнути. Крім того, корисна площа гаража після такого утеплення дещо зменшиться.

Напевно, доцільніше зупинити вибір на піноплексі. Вся обшивка відрізняється строгою геометрією, тому з фіксацією зразків проблем не виникне.

Чим кріпити? Судячи з відгуків, основних способів два – силіконовим клеєм або монтажною піною. Така внутрішня обробка боксу багато часу не займе.

На замітку! Перед монтажем плит пінополістиролу всі внутрішні поверхні слід покрити гідроізоляційним матеріалом.

Виходить, що ніяких особливих складнощів в процесі будівництва боксу з металопрофілю виникнути не повинно. Якщо заздалегідь все спланувати, скласти креслення і підготувати інструмент і матеріали, то досить пари днів, щоб особистий автомобіль отримав дах над «головою». Успіхів!


Рекомендуем прочитать:




Залишити коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*